lauantai 28. tammikuuta 2017

ELÄMÄNI AAKKOSET / AINO

Moikka! Muutama viikko sitten Henna teki postauksen teemalla "elämäni aakkoset" ja mä ajattelin nyt vuorostani tehdä samanlaisen postauksen. Vaikka ollaan Hennan kanssa tosi samanlaisia, uskon että tästä postauksesta tulee kuitenkin erilainen! Mun mielestä on aina kiva jakaa teille uutta tietoa minusta. Pidemmittä puheitta, lähdetään katsomaan mun elämäni aakkoset.

Aino Minä itse. Tai oikeastaan mun kokonimenihän on Aino-Kaisa, mutta itse käytän useimmiten nimeä Aino. Ainoastaan virallisiin papereihin jne kirjoitan sitten ihan kokonaan mun nimen. Kaverit tietää että jos mua kutsuu Aino-Kaisaksi, ei hyvä heilu! Nykyään en välttämättä edes tajua, että mulle puhutaan, jos joku sanoo mua Aino-Kaisaksi. Se on kyllä ihan kaunis nimi, mutta jotenkin se on niin pitkä. Mun nimeen liittyy myös toinen tarina. Äiti ja isä on sen mulle antanut, koska olin ainoa tyttö isän suvussa pitkiin aikoihin. Noh, tämän jälkeen syntyi vielä mun kaksi pikkusiskoa, joten se siitä ainoasta.. :D Keskityin tässä lähinnä mun nimeen, mutta tarkoittaahan tää myös ihan minua itseäni. Oon tässä kasvaessani vanhemmaksi oppinut millainen oikeasti olen. Ja mä tykkään itsestäni!

Blogi Mun tärkeä ja tällä hetkellä ainoa harrastus. Oon niin tyytyväinen, että Hennan kanssa silloin päätettiin tää kirjoittaminen aloittaa! Blogin myötä oon saanut todella paljon uutta tekemistä ja jopa uusia bloggaaja ystäviä. Oon siis aiemminkin kirjoittanut ihan omaa blogia ja jotenkin tää vaan tuntuu oikeelta mulle ja on todellakin osa mua. 

Cheek Nuorempana fanitin tosi paljon Cheekkiä. Nykyään oon päässyt yli siitä hirveästä fanituksesta, mitä silloin nuorempana oli. Kuitenkin Cheek on mulle yhä edelleen tärkeä henkilö, vai miten sen nyt voisikaan ilmaista, haha. Pidän hänen musiikistaan, olemuksestaan ja totta kai olen lukenut hänen kirjansa ja innolla odotan tulevaa elokuvaa. Kesällä oonkin menossa ruisrockiin ja pääsen pitkästä aikaa näkemään hänet! 

Draama queen Pakko kyllä myöntää että saatan olla välillä aikamoinen draamailija. Joistakin asioista teen isompia, kuin ne oikeesti ovatkaan. Esimerkiksi eilen tein mun ystävälle syntymäpäiväkorttia, mutta iskä ei ollutkaan ostanut mustetta tulostimeen ja noh, voitte arvata loput!

Esikoulu Mun tän hetkinen työpaikkani, josta tykkään aivan mielettömästi. Oon tästä työstä ennenkin tänne blogin puolelle hehkuttanut, enkä ole mieltäni tästä paikasta muuttanut. Vaikka aamulla herääminen on mulle yhä edelleen vaikeaa, niin kunhan saa itsensä ylös ja töihin, aika alkaa rullaamaan. Välillä en edes huomakkaan, että pitäisi lähteä jo kotiin! Tästä työstä on kyllä tullut tosi iso osa mun elämää ja vähän jo pelottaa se, kun joudun tuon työpaikan jättämään. Meillä on niin kiva työporukkakin siellä! Ja oon saanut aivan mahtavia uusia ystäviä tän paikan ansioista ♥
Fashion Mä tykkään tosi paljon muodista, vaikka en aina ihan sen aallonharjalla olekkaan. Suuresti tähän liityy se, että rakastan vaatteita ja niiden shoppailua. Se on vaan niin paras tunne, kun tulee kotiin kaupoilta ja pääsee hypistelemään uusia vaatteitaan! Tuntuu kyllä, että välillä täytyisi rajoittaa tota shoppailua. 

Google Tätä tulee käytettyä lähes joka päivä. Milloin käytän google kääntäjää, millon googlaan jotain asiaa joka mua askarruttaa ja millon taas katson, mikä on päivän subi, haha. Mulle itselle google on ainakin tosi hyödyllinen ja siksi osa mun elämää. 

Hämähäkit Mä pelkään oikeasti tosi paljon hämähäkkejä. En onneksi kuitenkaan niin paljon, että se häiritsisi mun elämää. Huvittavinta mun mielestä tässä on se, että mä tiedostan kyllä että ne ei tee yhtään mitään pahaa, oikeastaan päinvastoin. Silti jos jossain nään hämäkin, en voi sille mitään että alan huutamaan ja juoksen karkuun. Ne on vaan jotenkin niin hirveitä! Onneksi löytyy aina joku rohkea, joka sen hämähäkin voi pois :D

Ilo Mä pyrin olemaan positiivinen ihminen ja voin kyllä sanoa, että suurimman osan ajasta mä oonkin iloinen. Mun elämässä on kaikki hyvin. Mä oon töissä, mulla on ihana avomies, ihanat ystävät ja perhe. Oon toteuttanut mun pitkä aikaisen haaveen ja muuttanut omilleni. Tuntuu, ettei mitään puutu. Toisaalta, onhan mullakin sitten niitä päiviä kun kaikki ärsyttää ja tuntuu ettei mikään ole hyvin. 

Joukko Mun oli tosi vaikea keksiä tähän yhtään mitään! Päädyin kuitenkin sanaan joukko, joka saattaa kuulostaa vähän oudolta. Tarkoitan tällä kuitenkin sitä, että mä oon todella huono olemaan yksin. Haluan että mulla on aina ympärillä joukko ihmisiä. Muuten mä tylsistyn todella helposti ja sen jälkeen turhaudun. Mielummin lähden sitten vaikka yksin kauppaan, siellä on sentään paljon ihmisiä, eikä tuu sellaista yksinäistä oloa. Mä oon oikeesti tosi harvoin vaan yksin kotona! 
Kärsivällisyys Siis sen puute! Kärsivällisyys on yksi niistä asioista, jota mulla ei todellakaan ole. Jos tunnet mua yhtään, tiedät varmasti tän. Kaiken täytyisi tapahtua heti ja nyt. Muunmuassa postipakettien odottelu on tuskaa, koska niissä kestää. Nimimerkillä tälläkin hetkellä odottelen postiin mun uusia lenkkareita! 

Liikunta Tää ei oo ollut pitkään aikaan osa mun elämää, joka on tietysti ollut huono juttu. Nyt oon onneksi saanut jonkun ihme innon alkaa urheilla, joka on musta todella hyvä juttu. Saa nähdä, kauanko tää mun innostus kestää. Toivottavasti läpi koko loppu elämän! Mä todellakin haluan tehdä tästä osan mun elämää.

Musiikki, matkustus Tähän kohtaan oli pakko laittaa kaksi juttua. Yritin saada matkustus sanaa johonkin muuhun kirjaimeen, mutta se ei vaan onnistunut. Musiikki on tosi iso osa mun elämää. Kuuntelen todella paljon musiikkia ja rakastan laulaa ja tanssia sen tahtiin, vaikka kumpaakaan en oikein osaa. Musiikilla voit saada itsellesi todella hyvän fiiliksen. Monet kappaleet on mulle todella tärkeitä, niiden sanoituksen takia. Matkustus taas kiehtoo mua todella paljon, vaikka olenkin vaan kahdesti käynyt ulkomailla. Molemmat reissut on kyllä olleet ihan huippuja! Mä haluaisin matkustella todella paljon ja eri maissa. Ehkä vielä joskus?

Nauru Tää on tosi iso osa mun elämää. Nauran aina ja kaikelle, ajasta tai paikasta riippumatta. Ainahan siitä ei ole hyötyä, mutta useimmiten on. Mä rakastan nauramista ja esimerkiksi Hennan kanssa meillä ei ole mitään, mitä ei naurettaisi. Rakastan kuulla myös muiden naurua, koska siitä tulee niin hyvälle tuulelle.

Opettaja Suurin osa teistä varmasti tietää että jo pitkään, mun unelma-ammatti on ollut opettaja. Siis ihan ala-asteen luokanopettaja. Tän unelman mä aion todellakin toteuttaa ja sinne suuntaan ollaan jo hyvää vauhtia menossa! Tää unelma on tosi iso osa mua ja siksi puhunkin siitä usein. Saattaa olla, että jotkut alkaa jo vähän kyllästymään.
Pate Maailman tärkein ihminen mun elämässä ja oikeasti ehkä jopa puolet mun elämästä. Me ollaan koettu yhdessä oikeastaan kaikki mitä vaan voi kokea, hän on mun rakas avomies, poikaystävä ja parasystävä ♥ Ollaan seurusteltu jo nuoresta asti (vaikka nuoria tässä nyt vieläkin ollaan), enkä mä voisi kuvitella edes millaista mun elämän olisi ilman Patea. Tuntuu, ettei tätä voi edes oikein sanoilla kuvailla.

Quotet Mun puhelin pursuaa erilaisia quoteja ja memejä. Ne on vaan niin parhaita ja hauskoja! Mä lähetän niin aina mun kavereille ja merkkailen heitä erilaisiin facebook kuviin, joten saattaa olla että joku on jo ehkä alkanut kyllästymään. Mutta mä en! Näitä tekstejä saatta myös bongata mun instagram kuvista.

Rakkaus Mulle todella tärkeä asia elämässä ja todellakin kokemisen arvoinen, kesti se sitten koko elämän tai ei. Mä en ainakaan voisi kuvitella mun elämää ilman rakkautta. Ja rakkautta voi siis toki olla niin monenlaista! Erityisesti tarkoitan kuitenkin parisuhteita ja sen kaltaista rakkautta. 

Siivoaminen Hitto että mä oikeasti vihaan tätä! Nyt vielä enemmän, kun asuu omillaan ja on koko kämppä siivottavana. Ennen riitti kun siivosi oman huoneensa. Täytyy myöntää, että oon hitusen laiska ihminen ja mun oikeasti pakotettava itseni siivoamaan, ennen kun koko kämppä räjähtää käsiin. Oon kyllä mielestäni parantanut tässä aika paljon. 

Tulevaisuus Mulle tärkeä asia. Mä tiedän, mitä haluan tulevaisuudelta ja miten haluan sen menevän. Hauska juttu on toki se, että eihän se aina mene niin kuin on itse suunnitellut ja toivonut. Mutta toivotaan, toivotaan! 
Unelmat Multa löytyy paljon unelmia, osa niistä on jo toteutunut ja osan eteen teen todella paljon töitä, jotta ne toteutuisivat. Osa jää varmasti kokonaan toteutumatta, mutta se ei haittaa. Niin kuuluukin olla. Uskaltakaa oikeasti unelmoida ja tehdä töitä unelmienne eteen! 

Vaaleat hiukset Ne on aina olleet iso osa mua, niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin. Oon muutaman kerran ihan vaihtelun vuoksi värjännyt hiukset ruskeiksi, mutta oon todennut, että ne ei ole mun juttu. Oonkin päättänyt, että nyt aion todellakin pysytellä näissä vaaleissa hiuksissa. Se tummien pois värjääminen on jotain niin hirveää ja hiusta kuluttavaa! Mun mielestä ne tummatkin hiukset oli ihan kivat, mutta en vaan tuntenut oloani mukavaksi saati omaksi itsekseni niiden kanssa. Äitikin sanoi, että aina kun tuun kotiin, hän miettii että kuka ihme meille nyt tuli :D 

Wifi Jos meidän wifi on jostain syystä huono tai pätkii, niin mulla menee kyllä heti hermo. Onhan sen nyt tärkeä! Varsinkin paikoissa, joissa ei ole mahdollista käyttää ihan tavallista verkkoa. Muutenkin, totta kai elämä on pilalla jos netti ei toimi.

Xmas Joulu on mun lempi juhla ja sen varmasti huomasittekin joulun aikana täältä bloginkin puolelta. Eilen vasta sammutin parvekkeen jouluvalotkin, haha. Seuraavaa joulua innolla odotellen!

Ystävät Heitä ilman en pärjäisi. Joskus nuorempana en ihan osannut oikealla tavalla arvostaa ystäviäni, mutta nyt osaan kyllä. Mulla on muutama ystävä, mutta laatu korvaa todellakin määrän! Kavereita toki löytyy, mutta harvoin heihin pidän yhteyttä. On ihanaa, kun tietää että sulla on aina vierelläs joku joka kuuntelee, joka jakaa sun kanssa ilot ja surut. Tiedätte kyllä keitä ootte, olette rakkaita ♥ 
Zalando Ainut mitä keksein tähän.. Täältä tulee silloin tällöin tilailtua kaikenlaista ja itseasiassa tällä hetkellä odottelenkin pakettia heiltä!

Åka Tähän halusin valita vain jonkin ruotsin kielisen sanan ja åka valiutui. Sen suomennos ei siis merkitse mulle oikeastaan mitään sen kummempaa, vaan tällä sanalla haen sitä että mä vihaan ruotsin kieltä. Oli sana sitten ihan mikä tahansa. Mä en vaan osaa sitä, en puhua, en kirjoittaa ja myös aika heikosti ymmärän sitä.

Älä Tää on sana jota viljelen todella paljon. Ihan sama mitä mulle sanotaan, vastaukseni voi ihan hyvin olla älä ja suurella todennäköisyydellä se onkin. Tää on vaan jotenkin jäänyt mulle päälle ja se on mulle luonteva tapa puhua. 

Öky Pakko tuoda nyt vähän sitä pinnalistakin puolta esiin, haha. Olisi oikeasti niin siistiä omistaa joku ökyauto tai ökytalo, vaikka sillä ei niinkään merkitystä elämän kannalta ole. Tiedän, ettei musta koskaan oo mitään rikasta tulossa, mutta saahan sitä aina haaveilla ja unelmoida.. 


1 kommentti :

  1. Olipa kivasti toteutettu postaus :) On aina mukavaa lukea tällaisia pikkujuttuja muista ihmisistä!

    VastaaPoista