torstai 9. helmikuuta 2017

18 X JATKA LAUSETTA

En ymmärrä... miksi ihmisten pitää puuttua toisten asioihin. Mä oon sitä mieltä, että jokainen saa toimia juuri niinkuin haluaa ja parhaaksi näkee. Aina toisilla näyttää silti olevan jotain sanottavaa ja nälvittävää.

Seuraavaksi ajattelin... mennä kauppaan hakemaan vähän tarvikkeita yhtä kivaa juttua varten! Katsotaan tuunko siitä tänne blogin puolelle kirjoittelemaan. 

Viime aikoina... oon kärsinyt tosi kovasta päänsärystä. Maanaintaina sain kuitenkin tähän vaivaan avun, kun lääkäri totesi että mulla on poskiontelontulehdus. Sain antibiootit ja ne lähti kyllä tehoamaan heti, onneksi! Mulla ei oo koskaan ennen ollut poskiontelontulehdusta mutta kerta se on ensimmäinenkin.

En osaa päättää... mitä pukisin päälleni. Tää on mulla ja varmasti monella muulla ikuinen ja ihan joka päiväinen ongelma! Kaappi on mullakin täynnä vaatteita mutta mikään niistä ei ole koskaan hyvä. 

Muistan ikuisesti... kun Pate kosi mua Porissa kirjurinluodossa yhdellä kauniilla sillalla ♥ Oon kokenut kyllä elämäni aikana tosi monta hetkeä jotka tuun muistamaan varmasti ikuisesti, mutta tää on kyllä ehdottomasti niistä se suurin asia.Vitsit tähän hetkeen mä haluaisin kyllä palata!

Päivän paras juttu... on hyvä työpäivä. Lapset on kyllä vaan niin ihania! Tää työpäivä oli erityisen ihana koska tunsin onnistuneeni työssäni hyvin. 

Noloa myöntää, mutta... että en keksi tähän yhtään mitään! Mulla on varmasti monia asioita, joita en kehtaisi kaikille myöntää, mutta nyt ei tule yhtäkään mieleen.

Viikko sitten... olin jo ihan innoisani tulevasta viikonlopusta. Aika kulkee kyllä niin nopeasti, sillä kohta on jo uusi viikonloppu ja edellinen on jo mennyttä! 

Kaikista pahinta on... menettäminen. Menetit sitten ihmisen, eläimen tai kenet tahansa tärkeän henkilön, ei ole sitä pahempaa asiaa. En edes tarkoita välttämättä kuolemaa, vaan myös sitä, että joku ihminen vain katoaa sun elämästä vaikka riidan tai eron myötä. Tää on itseasiassa myös mun pahin pelkoni. 
Salainen taitoni on... sairaan hyvä kuulo, ainakin tietyissä tilanteissa! Ei kannata siis mun lähellä puhua mitään sellaista jota et halua mun kuulevan, koska mä oon aivan varmasti korvat höröllä.. :-D

Jos saisin yhden toiveen se olisi... että mun tulevaisuus olisi juuri sellainen kun mä oon sen suunnitellutkin. Lyhyesti sanottuna siis pääsisin opiskelemaan sitä mitä haluan, saisin hyvän työn, mulla olisi ihana perhe ja mä ja mun läheiset oltaisiin terveitä.

Minulla on pakkomielle... ottaa kaupassa aina tuote sieltä taaempaa. Jos siis vaikka jotkin paidat tai ihan vaan sipsipurkit ovat järjestetty jonoon, en voi koskaan ottaa sitä ensimmäisenä olevaa. Tää on ehkä hieman naurettavaa, mutta ajattelen aina että sitä ensimmäistä on kuitenkin hiplailtu joten en halua sitä.

Söin tänään... aamulla kaksi leipää, töissä lounaaksi keittoa ja välipalaksi leivän sekä hedelmäsalaattia.

Ärsyttävintä on... tyhmät ihmiset! Mä en itsekkään ole mikään älykkö tai muuta, mutta jotkut ihmiset ovat oikeasti ihan raivostuttavan tyhmiä. Mä en tiedä, tekeekö ne sen tahallaan vai ovatko he oikeasti vaan sellaisia. Kaikkea ei tarvitse tietää ja jokaiselle meille tulee aivokatkoksia, mutta tuntuu että joillain ihmisillä on aina sellainen :-D Muutamille oon joutunut vääntämään asiat ihan ratakiskoista, kun rautalankakaan ei enää riitä.

Tekisi mieli... jotain ihanaa ravintola-annosta. Viime viikonloppuna just käytiin tyttöjen kanssa amarillossa mutta taas vaan tekis mieli, haha. 

Minusta on söpöä... kun sain mun poikaystävältä sellaisen maailman ihanimman nallen ♥

Hävetti... viimeksi tänään töissä kun keskeytin yhden kokouksen. Onnistuin kuitenkin luikahtamaan siten, ettein kukaan huomannut mua! Mä oon kyllä oikeastaan jo tosi tottunut siihen että nolaan itseni vähintään kerran päivässä, joten oikeastaan en jaksa enää edes välittää. Aina mua saa hävetä!

Olenko ainoa, jonka mielestä... armeija on niin turha ja epäoikeudenmukainen paikka, vaikka se peräänkuuluttaakin todella hienoja arvoja, kuten rehtiyttä. Hahahahah. En ole itse siellä kyllä sekuntiakaan viettänyt, mutta en kyllä viettäisikään. Mä voisin kirjoitta tästä aiheesta vaikka kirjan, mutta jätän tämä vain tähän.

18 kommenttia :

  1. Millä perustein sanot armeijaa epäreiluksi paikaksi, ellet ole sitä itse kokenut? Ja turha? Onko sun mielestä turhaa, että Suomen valtio kouluttaa sotilaita meidän kaikkien turvaksi? Varsinkin tällaisena aikana, kun maailmalla jyllää ties minkälaisia sotia ym.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sanon tän ihan sen takia, mitä oon kuullut mun ystäviltä ja poikaystävältä, jotka armeijan on käyneet/ovat armeijassa. Mun mielestä on epäoikeudenmukaista pitää ihmistä vasten hänen tahtoaan viikonloppuja kiinni tai vaikka pakottaa henkilö olemaan armeijassa vuoden, vaikka hän ei itse haluaisi. Reilua ei myöskään ole evätä vapaa-aikaa ilman hyvää syytä tai sanoa että sulla on minuutti aikaa käydä vessassa.

      Kyllä mielestäni on turhaa pakottaa sinne kaikki miehet, sillä niitä joita ei todellakaan kyseinen asia kiinnosta, tuskin myöskään se kouluttautuminen kiinnostaa. En myöskään usko, että jos Suomea kohtaa hyökättäisiin, tästä koulutautumisesta olisi hirveästi hyötyä.. :D

      Jokaisella toki on omat mielipiteet ja kokemukset asiasta kuin asiasta, mutta tää on mun mielipide.

      Poista
  2. Huoh... ensinnäkin on ihan vitun typerää verrata eri maiden asevoimia johonkin "Global Firepower":n tyyliin. Eri maiden asevoimat ovat rakennettu suoriutumaan eriävistä tehtävistä.
    Suomen Puolustusvoimien päätehtävä on kotimaan puolustus Venäjää vastaan. Suomen Puolustusvoimat on tässä tehtävässä maailman paras ja pätevin asevoima. Meillä ollaan koko itsenäisen Suomen olemassaolon ajan suunniteltu ja harjoiteltu ja varustauduttu sitä yhtä tehtävää varten: isänmaan puolustus meidän omalla maaperällä Venäjän asevoimia vastaan.
    Meillä kaikki doktriinit ja koko taistelutekniikka perustuu siihen, että se on mahdollisimman tehokas Venäjän asevoimien doktriineja ja taistelutekniikoita vastaan. Meillä voidaan esikunnissa käydä erittäin yksityiskohtaisia simulaatioita ja harjoitella skenaarioita koska tiedetään kuka hyökkää, mistä hyökkää, millä kalustolla hyökkää, mitkä ovat vastustajan viestiprotokollat, mikä on vastustajan doktriini ja perustaistelumenetelmät jne.
    Suomen Puolustusvoimat tuketuu rauhan aikana ja erityisesti kriisitilanteessa suomalaiseen yhteiskuntaan niin syvällisesti että se on maailmalla erittäin kadehdittua (katso esim. neljä kertaa vuodessa järjestettävät Maanpuolustuskorkeakoulun Maanpuolustuskurssit https://fi.wikipedia.org/wiki/Maanpuolustuskurssi). Yleisesti Suomen ja suomalaisen yhteiskunnan kriisinkestävyys on maailman huippuluokkaa.
    Suomen Puolustusvoimat ei ole suunniteltu ja rakennettu käymään hyökkäyssotia kolmansissa maissa pitkien huoltoyhteyksien päässä, toisin kuin esimerkiksi Yhdysvaltain asevoimat. Euroopassa ylivoimaisesti suurin osa asevoimista on nimenomaan suunniteltu kriisinhallintaa ja rauhaanpakottamista varten kehitysmaissa, siksi niiden asevoimat ovat verrattain hyvin pieniä ammattiarmeijoita hyvin kevyesti varustettuina koska kaiken tulee olla ilmakuljetettavissa. Tällaisella kriisinhallintaarmeijalla ei tee hevon vittuakaan konventionaalisessa (perinteisessä) sodankäynnissä missä kaksi tai useampi kehittynyt valtio ottaa toisistaan mittaa.
    Tästä kertoo hyvin esimerkiksi se, että Suomen sodanajan Puolustusvoimien Karjalan Jääkäriprikaati on koko Euroopan ylivoimaisesti tulivoimaisin, modernein ja suorityskykyisin yhtymä. Vastaavaa pumppua ei ihan oikeasti löydy mistään muualta Euroopasta. Ei edes niistä joidenkin ihannoimista ammattiarmeijoista.
    Suomen Puolustusvoimien tarjoamaa sotilaskoulutusta ei myöskään tule vähätellä ollenkaan. Suomessa jalkaväki-aselajin varusmiesyksiköt ampuvat jopa maailman mittaluokassa erittäin kehittyneitä ja vaativia taisteluammuntoja ja suomessa samaiset varusmiesyksiköt myös kuluttavat sen koulutusajan aikana kovaa ampumatarviketta huomattavasti enemmän harjoituksissa kuin suurin osa ammattiarmeijoista(!!).
    Aina kun suomalaisia reserviläisiä ja varusmiehiä on ulkomailla harjoituksissa suomalaiset saavat todella paljon kehuja ja kommentteja siitä, kuinka kukaan ei uskoisi, että kyseessä on asevelvollisarmeija. Viimeksi tästä saatiin hyvä esimerkki Cold Response 2016 harjoituksessa Norjassa, jossa suomalainen reserviläisistä koottu mekanisoitu Jääkäripataljoona ruotsalaisen prikaatin alaisuudessa viivytystaistelussa aiheutti erittäin suuria tappioita Norjan kokonaan ammattilaisista kootulle, oikeaa taistelukokemusta Irakista ja Afganista omaavalle, arktiseen taisteluun erikoistuvalle mekanisoidulle Telemark-pataljoonalle.(!!!)
    Vastaavasti suomen Ilmavoimat ovat maailman terävintä kärkeä hävittäjätorjunnassa (air-to-air taistelussa) ja useissa NATO-maiden harjoituksissa suomen Ilmavoimien osastot ovat saavuttaneet aivan uskomattomia tehosuhteita, esimerkiksi Frisian Flag 2013 harjoituksessa suomalainen 6 hornetin lento-osasto lensi yhdeksän NATO-maan Ilmavoimien lento-osastoja vastaan, pudottaen harjoituksen aikana 100 "vihollisen" konetta ja menettäen itse 6.
    Suomalaiseen, sanoisinko jopa kulttuuriin kuuluu itsensä vähättely vaikka sille ei olisi aihetta, ja sille ei tässä asiassa todellakaan ole aihetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että sä olet näin perillä asioista! Tekstisi luettua eihän se kouluttautuminen varmaankaan turhaa ole. Itse kuitenkin haluaisin korostaa juuri tuota epäoikeudenmukaisuutta. On monia eri tapoja kouluttaa ihmisiä.

      Poista
    2. Olisin toivonut kuitenkin sen verran, että olisit tän viitsinyt omalla nimelläs laittaa. Mä tiesin että tää herättää keskustelua ja mielipiteitä, mutta silti ton uskalsin ihan omalla nimelläni kirjoittaa. Samaa olisin toivonut sulta :)

      Poista
  3. Mun mielsetä tää oli kiva postaus :-)

    VastaaPoista
  4. En ymmärrä miks tuntuu, et otat täällä blogissa kaiken rakentavan palautteen älyttömän huonosti.. Otat kaikesta nokkiis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt mä en ihan tätä kommenttia ymmärrä.. Täältä blogista löytyy varmasti kommentteja joista oon ottanut nokkiini ja vastannutkin töykeästi, mutta tää ei todellakaan ole yksi niistä! Mähän tossa juuri myönsin, että eihän se armeija varmastikkaan niin turha ole. Perustelin myös mielipiteeni asiallisesti ja muutenkin mun kommentti oli asiallinen :) Miten tämä on nokkiinsa ottamista?

      Poista
    2. Mun mielestä tässä tilanteessa ei myöskään ollut kyse rakentavasta kritiikistä, vaan ihan mielipide eroista!

      Poista
  5. Armeijassa ehkä juuri sen takia annetaan minuutti esimerkiksi vessassa käyntiin, koska eihän sodassakaan ole aikaa tuollaiseen monta minuuttia... Tuntuu, että pidät armeijaa turhana ja epäoikeudenmukaisena vaan sen takia, että sun miehes on sielä eikä sun luona ja joudut olemaan yksin. Siihenki kannattaa vaan tottua! Saman kokeneena voin sanoa, että suhde parantuu tuplasti ton kaiken aikana jos ei oo vaan liian heikko. Voihan sun miehes joskus olla semmoses työski missä hän ei oo aina kotona. Näette kumminkin viikonloppusin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se toki iso syy mun mielipiteelle että mun mies on armeijassa ja siksi tää on mulle ajankohtainen aihe. Mä koko ajan tähän totuttelen, mut se ei kuitenkaan mun mielipidettä muuta :-)

      Poista
  6. Epäoikeudenmukaistahan tässä maailmassa on aika moni asia jos tätä aletaan miettiä. Jotkut asiat on sellasia joihin ei vaan voi vaikuttaa. Pakollinen peruskoulu? Kuinka moni itse valitsisi koulun jos saisi valita. Ja tämän päivän "miehet" ei sinne armeijaan lähtisi ellei suomen valtio pakottaisi, koska nykypäivän "miehet" on aika nössyköitä mammanpoikia. Siinä vaiheessa kun joku hyökkää suomeen, kukaan ei olisi täällä puolustamassa. Ja se että pakotetaan minuutissa tekemään iltatoimet nyt vain kuuluu armeijan luonteeseen. Armeija ja puolustusvoimat on aina olleet tiukkoja ja niin sen kuuluukin olla. Ei sinne olla menty räpläämään sosiaalista mediaa vaan opettelemaan maanpuolustusta. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toki on, en pidä ylipäätänsä epäoikeudenmukaisuudesta, oli kyse sitten mistä tahansa! Nyt kuitenkin puhuttiin armeijasta, ei mistään muusta. En mä tarkoita että siellä pitäisi räplätä puhelinta jne, vaan että saisi rauhassa edes käydä vessassa :)

      Poista
  7. Ajatteleeko tää sun jätkäskin armeijasta samalla tavalla vai mistä suhun on tarttunut tollanen ihmeen negatiivinen asenne armeijaa kohtaan, jos kerran se vaikuttaa että jätkäs on siellä? Ei oo tarkotus laittaa ilkeetä kommenttia mutta ihmetyttää vaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se ei oo tarttunut muhun mistään vaan ihan itse olen mielipiteeni kehittänyt :-) Sullakin on varmasti joitain asioita kohtaan negatiivisia ajatuksia, mulla taas ei välttämättä sitä asiaa kohtaa ole niitä negatiivisia ajatuksia. Me ollaan erilaisia kuten meidän mielipiteetkin! Tottakai se että mun mies on armeijassa vaikuttaa mun mielipiteeseen koska erossa oleminen on vaikeaa. Mutta ei hän kyllä täysin samalla tavalla ajattele.

      Poista
  8. Tosi kiva idea tämä! :> Saanko varastaa? ;-)

    VastaaPoista