keskiviikko 28. joulukuuta 2016

MUN JOULU

Moikka ja hyvää keskiviikko iltaa teille! Mä halusin vielä kerran palata jouluaattoon ja kertoa teille, miten se mulla oikein sujui. Mä olin itse odottanut tätä kyseistä iltaa jo marraskuusta asti ja nyt se on sitten ohi. Jälleen täytyy odottaa vuosi seuraavaa joulua, apua! Joulun vietto meillä on perheessä mennyt samalla tavalla niin kauan kuin vain muistan. Vaikka olenkin tässä vuosien varrella kasvanut ja jopa muuttanut pois kotoa, joulu on silti ihana viettää ihan kotikotona tuttuun tapaan. Kuvia ei juurikaan tullut otettua, sillä en oikein ehtinyt ja halusin nauttia jouluaatosta ilman kameraa. Ennen kun lähden kertomaan mun jouluaatosta tarkemmin, täytyy sanoa että tuon meidän joulukalenterin jälkeen on kyllä ihanaa päästä kirjoittamaan vähän tällasta vapaampaa ja erilaista postausta!

Heräsin aattoaamuna ainakin itselleni aika aikaiseen kellon aikaan, eli yhdeksältä. Meiltä löytyy täältä ihan omastakin kämpästä joulukuusi ja senkin alle oli kerääntynyt lahjoja. Oli siis pakko saada poikaystävä äkkiä hereille ja sitten lahjoja avaamaan! Mun jouluaamuun ei ole koskaan kuulunut riisipuuron syöminen (jota Henna vähän ihmettelikin) tai joulupukin kuumanlinjan katsominen. Onhan se joskus saattanut pyöriä taustameluna, mutta koskaan en ole sitä oikeasti katsonut, enkä siis tänäkään vuonna tehnyt niin. Vietetiin yhdessä kiva jouluaamu, ihan rennosti yhdessä ollen. 

Äiti tuli hakemaan mut kotiin kahdentoista aikoihin ja siellä olikin tuttu hulina päällä. Vaikka mun sisarukset ovat kuitenkin jo kouluikäisiä, jaksavat he silti jännittää joulua! Mentiin koko perhe yhdessä joulukirkkoon ja siellä käydään siis joka vuosi. Kirkon jälkeen tultiin kotiin syömään jouluruokaa joka on mun mieleen, laatikoita lukuunottamatta ja noh, ehkä muutamaa salaattiakin. Tän jälkeen lähdettiin illaksi mummulaan, johon suurin osa meidän suvusta kokoontuu jouluna. Mummulaan meille tuli joulupukki ja sainhan mäkin muutaman paketin, haha. Se lapsien riemu, jonka he paketeista saa on kyllä jotain niin ihanaa katseltavaa. Vaikka ilta lähenikin jo loppuaan, lähdettiin Paten kanssa käymään vielä hänen kummipoikansa perheen luona. Kerkesin siis käymään yhden päivän aikana aika monessa paikassa! Tällaista se sitten on, kun joka paikkaa täytyisi keretä ja haluaisi nähdä kaikkia läheisiä.

Kaiken kaikkiaan mun jouluaatto oli todella onnistunut. Se oli perinteinen, mutta jotain uuttakin siitä löytyi. Sain paljon ihania lahjoja. En aio niistä erillistä postausta tehdä koska se ei tällä hetkellä vaan tunnu sellaiselta postaukselta, jonka haluaisin tehdä. Lisättäköön vielä se, että taidan olla liian laiska ottamaan niistä kaikista kuvaa.. :D Sain kuitenkin Michael Korsin laukun, ihanan oloasun, kynttilöitä, sisustustyynyn, teetä, aivan ihanan kirjan, lahjakortin, rahaa ja paljon muuta kivaa! Poikaystävän kanssa saatiin yhteiseksi astioita, lakanoita, pyyheitä sekä mariskooli. Suklaata unohtamatta! Kiitos jokaiselle, joka mua jotenkin muisti ♥

Millainen joulu teillä oli? 


1 kommentti :

  1. Oi vitsit miten kivalta kuulostaa sun aattosi! :-)<3 Perheen parissa vietetyt joulut ovat niitä kaikkein parhaimpia! Vaikea tosin uskoa, että nyt pitäisi vuosi odotella seuraavaa joulua...

    VastaaPoista